منابع انسانی

هر سال، ما اعضای تیم را برای آموزش، راهنمایی و مربیگری، توسعه مهارت‌های مدیریت و رهبری پرورش می‌دهیم، و با کمک به اعضای تیم در یافتن تکالیف جدید چالش برانگیز سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما معتقدیم که بزرگترین مهارت، مهارت یادگیری مهارت‌های جدید است. در شرکت ماشین سازی اصفهان، توسعه شغلی یک مسئولیت مشترک بین اعضای تیم و مدیران آن‌ها است. از ما انتظار می‌رود که مسئولیت توسعه شغلی خود را بر عهده بگیریم. ما باید مهارت‌های مورد نیاز برای فرصت بعدی خود را درک کنیم و سپس با کمک سرپرست خود راه‌هایی برای توسعه این مهارت‌ها پیدا کنیم.

روش مهم دیگری نیز وجود دارد که ما بر رفتار تأثیر می‌گذاریم. ما سعی می‌کنیم از غافل شده‌ترین ترین محرک ایران استفاده کنیم: شناخت. اگر کسی کار خوبی انجام می‌دهد به او می‌گوییم! ما هرگز توانایی انجام آن را به اندازه‌ی کافی نداریم.

ما می‌خواهیم که هر عضو تیم بتواند بگوید: «من شرکت درستی را انتخاب کردم. من ارزش دارم و پاداش می‌گیرم. من شناخته شده‌ام. ما سخت کار می‌کنیم، اما لذت هم می‌بریم. من می‌توانم مهارت‌های حرفه‌ای خود را در اینجا بهبود بخشم. می‌توانم به اهداف شغلی خود برسم و از کارم لذت می‌برم.»

موفقیت ما به همان اندازه با نگرش مرتبط است که با استعداد،این همان چیزی‌ست که در قلب ماست، نه فقط در سرمان. موفقیت ما بستگی به این دارد که اعضای تیم ما چقدر به مشتریان خود و برای یکدیگر اهمیت قائلند. در استخدام، ما اهمیتی نمی‌دهیم که یک فرد چقدر می‌داند تا زمانی که بدانیم چقدر اهمیت می‌دهد. اشتیاق و اهمیت دادن به افراد عادی آن‌ها را قادر می‌سازد تا کارهای خارق العاده‌ای انجام دهند. وقتی این کار را انجام می‌دهیم، می‌خواهیم خوش بگذرانیم، زیرا موفقیت بدون تفریح هرگز دوام نمی‌آورد و تفریح بدون موفقیت چندان سرگرم‌کننده نیست. "سرگرمی" برای ما به معنای لذت بردن از کارمان، لذت بردن در کنار افرادی که با آن‌ها کار می‌کنیم، لذت بردن از تفاوتی که در زندگی مشتریان و جوامع خود ایجاد می‌کنیم، و جشن گرفتن دستاوردهایمان با هم به عنوان یک تیم است.

ما برای افراد خود به عنوان یک مزیت رقابتی ارزش قائلیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم. ما باید با استعدادترین افرادی را جذب کنیم، توسعه دهیم، حفظ کنیم و انگیزه دهیم که به آنها اهمیت می‌دهند و به عنوان شرکا در واحدها و عملکردهای تجاری با هم کار می‌کنند. می‌خواهیم به آن‌ها آموزش‌هایی بدهیم که برای موفقیت در کارشان نیاز دارند. ما می‌خواهیم آن‌ها در قبال کسب و کار و عملکرد خود مسئول و پاسخگو باشند. می‌خواهیم آن‌ها را توانمند کنیم. ما می‌خواهیم آن‌ها را به خاطر عملکرد فوق العاده شان بشناسیم و از آن‌ها تشکر کنیم. ما معتقدیم که همه اعضای تیم ما مهم هستند و برای اینکه چه کسی هستند و چگونه می‌توانند به موفقیت ما کمک کنند، شایسته احترام هستند. ما می‌گوییم "اعضای تیم" نه "کارمندان" زیرا افراد ما منبع ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری هستند، نه هزینه‌هایی که باید مدیریت شوند. و چون کار تیمی برای کمک به موفقیت مشتریان ضروری است.

محصولات و فناوری به وعده‌های یک برند عمل نمی‌کنند، مردم هستند که  انجام می‌دهند. افرادی که استعداد، انگیزه و انرژی بیشتری نسبت به رقبای خود دارند.

ما بر این باوریم که مردم ما هر بار از رقبای ما پیشی می‌گیرند زیرا آن‌ها بیشتر از رقبای ما اهمیت می‌دهند و ارزش قائلند.

وقتی افراد ما در مشاغل مناسب هستند، وقت خود را صرف کارهای درست می‌کنند، خوب رهبری می‌کنند، احساس خوبی نسبت به مشارکت‌هایشان دارند، به طور کامل از مهارت‌های خود استفاده می‌کنند و موارد جدید را یاد می‌گیرند و سرگرم می‌شوند. آن‌ها آنچه را که برای مشتری مناسب است انجام خواهند داد. هنگامی که آن‌ها به درستی حمایت می‌شوند، تشویق می‌شوند، پاداش می‌گیرند، و به رسمیت شناخته می‌شوند، آن‌ها حتی از شغل خود راضی‌تر می‌شوند و خدمات حتی بهتری را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. این باعث ایجاد درآمد بیشتر می‌شود که منجر به سوددهی بیشتر می‌شود.

سرمایه به جایی می‌رود که می‌خواهد و در جایی می‌ماند که با آن خوب رفتار شود. این نه فقط برای سرمایه مالی، بلکه برای سرمایه انسانی و فکری نیز صدق می‌کند. بنابراین، ما باید به عنوان یک مکان عالی برای کار شناخته شویم. مکانی که در آن اعضای تیم ما می‌توانند شغلی ایجاد کنند که می‌تواند مادام العمر باشد. ما می‌خواهیم کارفرمای انتخابی باشیم، شرکتی که واقعاً به مردم اهمیت می‌دهد، جایی که کار گروهی ارزش دارد و پاداش می‌گیرد، نحوه انجام کار به اندازه انجام کار مهم است. ما یک شرکت دارای روابط هستیم اما روابط ما با مشتریانمان به اندازه روابط ما با یکدیگر قوی است.



فناوری اطلاعات و تکنولوژی

خدمات فناوری اطلاعات،صرفاً فقط مسئله افراد، فرآیند و فناوری نیست. این فناوری از ترکیب هوشمندی از فناوری یکپارچه استفاده می‌کند که فرآیندهای یکپارچه را برای پشتیبانی، فعال کردن و کمک به افراد یکپارچه برای سازماندهی و اجرا بر اساس اولویت‌ها، تعبیه می‌کند، قادر می‌سازد، اعمال می‌کند و مقیاس می‌دهد.

این بخش نه تنها طیف گسترده‌ای از خدمات و راه حل‌های پشتیبانی مدیریت شده فناوری اطلاعات را ارائه می‌دهد، بلکه تجزیه و تحلیل داده‌ها را نیز آماده می‌کند که می‌تواند رهبران  شرکت ماشین سازی اصفهان را به تصمیم گیری بهتر سوق دهد.

ما ترجیح می‌دهیم تا حد ممکن تعداد کمی از متخصصان فناوری اطلاعات را داشته باشیم و سعی می‌کنیم اکثر وظایف مدیریت و پشتیبانی فناوری اطلاعات سنتی را برون سپاری کنیم. ما قصد داریم مشاوران بیشتری استخدام کنیم و منابع فناوری اطلاعات آن‌ها را روی نرم افزار، و دستگاه‌های تلفن همراه متمرکز کنیم. بسیاری از این فناوری‌ها امروزه خود به خود اجرا می‌شوند و برای استقرار و اجرای آن‌ها به زمان زیادی از متخصصان فناوری اطلاعات نیاز ندارند. متخصصان فناوری اطلاعات نیز زمان بسیار کمتری را صرف تعمیرات، نگهداری و پشتیبانی کاربر نهایی می کنند. برای متخصصان فناوری اطلاعات، کار واقعی دیگر راه‌اندازی سرورها نخواهد بود، بلکه تماماً مربوط به انتخاب برنامه‌های کاربردی مناسب خواهد بود، که انتظار می‌رود به راحتی کار کنند، بدیهی باشند و به آموزش یا مداخله بسیار کمی از پشتیبانی فنی نیاز داشته باشند. برای استقرار و اجرای برنامه‌های مناسب برای کمک به سازمان در ساده‌سازی فرآیندهای تجاری را گسترش دهد.

در آینده نزدیک اکثر متخصصان فناوری اطلاعات مدیران پروژه خواهند بود. آن‌ها در واحدها و بخش های مختلف تجاری پخش خواهند شد. آنها تحلیلگران کسب و کار خواهند بود که به رهبران و مدیران شرکت ما کمک می‌کنند تا تصمیمات فناوری خوبی بگیرند. آنها ملزومات کسب و کار را جمع آوری می‌کنند و با ذینفعان در مورد راه حل های فناوری مورد نیازشان ارتباط برقرار می‌کنند و همچنین در جستجوی فناوری های جدیدی که می‌توانند کسب و کار را متحول کنند فعال خواهند بود. این مدیران پروژه همچنین به عنوان نقطه تماس شرکت با فروشندگان و مشاوران فناوری عمل خواهند کرد.

ما کارکنان را به‌عنوان تحلیلگر داده یا دانشمند داده آموزش می‌دهیم. این تحلیلگران انبوهی از داده‌هایی را که اکنون شرکت ماشین سازی اصفهان در اختیار دارد، می‌گیرند و آن ها را سازماندهی می‌کنند، آن‌ها را مدیریت می‌کنند، و سؤالات درستی را در مورد آن می‌پرسند تا بینش‌هایی به دست آورند که می‌تواند شرکت ما را به سمت تصمیم‌گیری بهتر و اصلاحات مهم سوق دهد.



تحقیق و توسعه

برای کمک به حرکت استراتژیک سازمان، بخش تحقیق و توسعه از آخرین روش‌های تحقیق و تکنیک‌های مهندسی برای اطمینان از موارد زیر استفاده می‌کند:

  • شناسایی و توسعه مشاغل جدید از طریق انجام تحقیقات میدانی
  • پیش‌بینی تقاضا و نظرسنجی‌های مشتری برای کسب‌وکارها/محصولات جدید (ادغام جریان بالا/پایین) در راستای چشم‌انداز و استراتژی‌های بلندمدت شرکت ماشین سازی اصفهان.
  • ارائه اطلاعات لازم برای تهیه مطالعات کامل امکان‌سنجی اقتصادی.

بهبود کسب و کار فعلی با:

  • تسهیل ارتقای فناوری با شناسایی معیارهای صنعت در کارایی تولید و نقشه‌برداری از شیوه‌های شرکت ماشین‌سازی اصفهان در برابر شاخص معیارهاست.
  • شناسایی شکاف‌ها و اولویت‌بندی زمینه‌های بهبود فوری. مهندسی مجدد پردازش برای همسو کردن شیوه‌های صنعتی شرکت ماشین سازی اصفهان که با بهترین عملکرد در صنعت استفاده می‌شود.
  • بهبود فرآیند فعلی با شناسایی قابلیت‌های فرآیند و همسوسازی سیستم‌های پشتیبانی برای مطابقت با قابلیت‌های فرآیند.
  • تسهیل مطالعات بهبود روش‌ها: کمک به شناسایی روش‌های بهتر از طریق تحلیل انتقادی و طوفان فکری برای همه عملیات/فرایندهای حیاتی با هدف کلی بهبود بهره‌وری همه منابع.
  • تسهیل تمرینات تعادل خط: این کار برای شناسایی تنگناهای کف کارگاه و ارائه توصیه هایی برای اضافه کردن ماشین آلات و/یا نیروی انسانی برای متعادل سازی در صورت نیاز انجام می‌شود.
  • هماهنگی نزدیک با بخش مهندسی برای اطمینان از اجرای موفقیت آمیز و مستمر موارد زیر.
    • تسهیل مطالعات بهبود روش‌ها: کمک به شناسایی روش‌های بهتر از طریق تحلیل انتقادی و طوفان فکری برای همه عملیات/فرایندهای حیاتی با هدف کلی بهبود بهره‌وری همه منابع.
    • تسهیل تمرینات تعادل خط: این کار برای شناسایی تنگناهای کف کارگاه و ارائه توصیه هایی برای اضافه کردن ماشین آلات و/یا نیروی انسانی برای متعادل سازی در صورت نیاز انجام می‌شود.